Lasertherapie, toegepast met de High Power Laser, kan gebruikt worden bij veel verschillende klachten. Als enige fysiotherapiepraktijk in Groningen maken we hier gebruik van, maar ook ziekenhuizen, tandartsen, dierenartsen en huidtherapeuten gebruiken het steeds meer. Er is voldoende bewijs dat lasertherapie effectief is bij verschillende klachten. De laser is zeer geschikt voor de behandeling van onder andere:
– Peesontsteking of beschadigde pezen/gewrichten;
– Slijmbeursontsteking;
– Artrose;
– Kraakbeenschade, verstuikingen of verrekkingen;
– Carpaal tunnel syndroom of RSI-klachten;
– Rugpijn, hernia, nekklachten, whiplash;
– Spanningshoofdpijn, migraine en kaakklachten;
– Tennisarm of golferselleboog;
– Hielspoor en runners knee;
– Wond- en littekenbehandeling.

Heeft u één van bovenstaande klachten en wilt u een afspraak maken? Neem dan even contact op door hier te klikken. U kunt dan het contactformulier invullen of even bellen, e-mailen of Whatsappen.

Hoe werkt lasertherapie?

Een High Power Laser werkt met laserlicht dat op het eerste gezicht lijkt op een rood lichtje, maar niets is minder waar. Het laserlicht dringt direct door tot de cellen die in de diepere lagen onder de huid liggen. De mitochondriën (energiefabriekjes van de cel) absorberen dit laserlicht en zetten een reactie in gang waarbij verschillende stofjes vrijkomen. Deze stofjes zorgen ervoor dat de cel meer energie krijgt om het weefsel te laten herstellen. Zo kunnen infecties worden bestreden, cellen beter herstellen, ontstekingen verminderen en transport van zuurstof verbeteren.
Deze behandeling is pijnloos en duurt meestal maar een paar minuten. Bijna altijd wordt lasertherapie gebruikt in combinatie met andere behandeltechnieken.
Meer informatie en onderzoek kunt u vinden op www.hplt.nl.